Pagina's

donderdag 9 mei 2013

De dip voorbij!

In september een eigen business begonnen, in december half ingestort en in februari, mbv de griep, echt afgebroken. Het is nu begin mei. Gelukkig gaat het een flink stuk beter. Met hulp komt er nu eindelijk schot in. Weer die onderste steen boven. Alhoewel die stenen al wel bekend waren, lukte het mij niet om het gedrag aan te passen. Het is nog niet eenvoudig. Het betekent hard werken. Gelukkig zijn de mensen om mij heen geduldig. Dat mag ook wel, want zelf doen ze ook een duit in het zakje en mogen ze ook aan zichzelf werken. Twee leuke boeken gescoord die een goede steun leveren. Verslaafd aan liefde van Jan Geurtz en Dromen Durven Doen van Ben Tiggelaar. De eerste gaf mij voor de zoveelste keer het inzicht dat ik vooral liefde en erkenning bij andere wil weghalen om mij goed te voelen. De tweede geeft veel practische tips om vooral te gaan doen. Want dromen kan ik heel goed (ik ben een echt dromertje) en lef heb ik ook nog wel, vooral als ik voorbij kan gaan aan alles wat er in het eerste boek beschreven wordt. Maar het doen is nog altijd het grootste probleem. Ook vandaag doe ik van alles om maar niet de verf en het penseel te pakken en mijn schilderij voor opa en oma af te maken. Ja... dit heeft alles te maken met faalangst. Want... als het af is, mag ik het geven. En wat, als de kwaliteit niet voldoende is en men er weer van alles over te zeggen heeft, of erger nog ... als ik zelf niet tevreden ben over het eindresultaat. Van ruzie maken, tot nog even eten, even in de zon zitten in onze gezellige tuin, okay nu naar boven, nog een briefje schrijven en daar hoort een fotootje bij, even zoeken op de computer, oh waar is ie toch, naar oh ja op mijn blog en dan maar even schrijven over dat wat ik weer aan het uitstellen ben... ... en waar ik zo blij van wordt en gelukkig.... ahahahahaha. GA AAN HET WERK EN VOEL JE GELUKKIG MAAIKE! Je hebt het allemaal in eigen hand. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten