Pagina's

zondag 7 oktober 2012

Een nieuwe onderneming geboren!

Per 1 september 2012 ben ik een nieuwe onderneming begonnen. Gebroken Hartjes is de naam! Na 4 weken intensieve voorbereiding zijn Antoon en ik naar de uitvaartbeurs 2012 geweest. Deze is eens in de vier jaar en het is goed om daar naar toe te zijn geweest. Ik heb met veel bedrijven en personen kennis gemaakt en wat even zo belangrijk is, zij met mij. Ik was helemaal in mijn nopjes en had tot steun meegenomen mijn relatiegeschenk, een start van het plantje 'Gebroken Hartje' die we aan iedereen hebben uitgedeeld. Dat mocht blijkbaar helemaal niet, maar dat bedacht ik mij toen we net de auto uitstapte op het parkeer terrein. Ahaha lekker op tijd, dan maar door zetten. De brutalen hebben de halve wereld.
Kunst in de laatste levensfase. Dat is waar het om draait. Het is nu belangrijk dat mensen, uitvaartcentra en betrokken organisaties mij gaan vinden. Wat ik te bieden heb, is niet aan te prijzen op 'de markt'. Mensen moeten mijn oplossing weten te vinden. Wat voor oplossingen heb ik dan in mijn winkeltje? Ondersteuning tijdens het afscheid nemen van een leven. Ontspanning dmv in een flow komen, werken of kijken naar vormen, kleuren en gezichten. In balans komen door het kijken naar, werken met en ervaren van kleuren. Ik weet zelf hoe verrijkend en helend schilderen werkt, ik zie wat voor effect het heeft op anderen. Ik wil juist mensen met verdriet en pijn deze helende werking helpen ervaren.
Gisteren naar de open dag naar Hospice Dome geweest in Amersfoort. Het is lastig: ik ben oprecht geïnteresseerd in het bedrijf en wat ze doen, maar heb daarnaast een eigen agenda. Ik moet nog leren dit krachtig doch in harmonie met de omgeving te brengen. Ik deed het gister wel ok, maar merkte ook een gesloten reactie van de vrijwillige medewerker van de Hospice. Ik moet daarmee leren omgaan. Meer in relatie gaan en een gesprek aangaan en niet teveel een monoloog neerzetten. Ach al doende leer ik met elke stap die ik maak. Ondertussen alweer een aantal ideeën op papier gezet en nu aan de schilder. Maar ik moet ook trainen, het lijf vraagt ook wat, de hond laten bewegen, naar een verjaardag en de belasting aangifte regelen. Ahaha nog geen opdracht binnen, maar administratief alweer ontzettend veel tijd kwijt. Hup aan de slag, de energie begint alweer te stromen!

1 opmerking:

  1. Hoi Maaike,

    Gefeliciteerd! Ik ben heel erg trots op je.

    Karen

    BeantwoordenVerwijderen