Pagina's

woensdag 14 november 2012

Knutselen tussen door!


Ondertussen ben ik ook aan het werk met Derwent potloden. Ik ben altijd een grote fan geweest en nog altijd van Caran d' Ache potloden uit Zwitserland, maar de Engelse Derwent potloden lachen mij ook al een tijdje toe. Van Antoon heb ik met moederdag ook prachtige pastelkrijtpotloden van het merk Derwent gekregen, zo leuk om hiermee te werken. Je kunt ze ook met water bewerken. Ik kan de foto van de pasteltekening niet zo snel vinden, maar wel die van de onlangs aangeschafte Derwent Graphic pencils. Rechts zien jullie de lachende Boedha. Heerlijk plaatje om te tekenen, ik ben blij met het resultaat. Via twitter en facebook krijg ik regelmatig van Derwent prachtige plaatjes van werkstukken. Ik ben dan zo jaloers. Je ziet gewoon het geduld van de kunstenaar in die tekeningen terug. Het daagt mij uit ook nieuwe grenzen over te gaan. Vandaar de behoefte ook met potlood aan de slag te gaan. Links is een tekening van Ilse de Lange. Vrij vertaald naar een foto gevonden op het internet. Spannend deze, want er is maar heel weinig houvast om het beeld erop te krijgen. Als je er een foto van maakt, wordt de tekening trouwens nog zoveel keer zo beter... ahahahahah. Ilse is eigenlijk nog niet af. Maar ach, ik wil door en ook nog andere snelle werken er tussendoor gooien. Trouwens die lachebuik was niet zomaar één, twee, drie klaar hoor....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten