Pagina's

woensdag 14 november 2012

Kleur in rouwcentra en crematoria

Met dit idee is het eigenlijk allemaal begonnen. Al meer dan een jaar denk ik aan deze beelden. Panelen vol met eenzelfde kleur en dan een afbeelding erin van een kaars. Ondertussen heb ik ook een rode af, maar die is niet zo goed door mij op de foto te krijgen. Mijn ifoontje maakt de meest prachtige foto's, maar die rode lukt maar niet. Hier dan maar een impressie. Het idee is om van alle kleuren van de regenboog een dergelijke afbeelding te maken. De serie kan dan in een reeks worden opgehangen.

Ik ben gek op de kleuren van de regenboog. Niet alleen vanwege hun schoonheid en eenvoud, maar ook omdat ze de basis vormen voor het licht wat wij met zijn allen zo broodnodig hebben om ons prettig en in evenwicht te houden.

Ondertussen ben ik bezig met blauw en groen. Daarna komen violet en oranje en als laatste kom indigo. Daar heb nog geen enkel beeld bij en ga dan ook binnenkort een tubetje indigo bij één van mijn leveranciers halen. Wanneer ze alle zeven af zijn (ook zo'n magisch en wellicht godsdienstig getal) ga ik er mee de boer op.
Binnenkort mag ik wat extra dagen vrij nemen (ik heb teveel overuren en teveel vakantieuren over). Ik ga dan heerlijk aan de slag en hoop dan de reeks af te maken. Nu maar hopen dat de instellingen die te maken hebben met verdriet, rouw en troost mijn gevoel overnemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten