Pagina's

zondag 6 februari 2011

Week-einde!

Een week ten einde en morgen alweer een nieuwe week.
Te moe en te druk geweest om echt te schilderen. Alhoewel... gisteren was ik gelukkig (de hele dag bezig geweest met vleermuizen en drie echte grootoren in een bunker gespot) en ja dan lukt het toch even een paar streekjes te doen. Pa was af, dacht ik. Afgelopen donderdag bij de schilderles de haartjes gedaan en ik dacht dat ie klaar was.
Gisteren nog eens goed gekeken... Nee, hij was toch niet af. Ik maak altijd een copy van de foto die ik wil schilderen. Deze copy heb ik doormidden gevouwen, dus over de neus van Pa en op het schilderij gelegd. Hahaah. Geweldig leuk! hij past zo goed als, maar dat is dan ook niet goed genoeg. Hij moet echt passen natuurlijk. Dus het voorhoofd, waar ik stiekem een 2 tot 3 milimeter aan toe had gevoegd weer bijgewerkt, dus die sprietjes er weer af. De achtergrond gelijk weer met de rest gelijk gemaakt en de ogen bijgewerkt. Want daar zat ik al maanden naar te kijken, maar kon de fouten niet vinden. De ogen van de echte Pa, waren net iets ondeugender dan ik ze had neergezet en gisteren zag ik opeens waar het hem in zat. Nu ben ik pas helemaal tevreden. Nog even drogen, dan de haartjes weer boven op het hoofd, het donkerbruin krijgt nog wat walnoten olie en dan de eerste laklaag. Nog een lijstje scoren en dan kan ik op visite. Spannend hoor wat ze er van vinden. Als het schilderij klaar is, maak ik een foto en gaat ie op de website. De nieuwe website gaat ook heel leuk worden. Breur doet erg zijn best. Zodra die live is, kunnen jullie Pa dus bekijken. Zijn jullie al nieuwsgierig? En wat vinden jullie, zal ik de foto er wel of niet naast zetten?  hahahahaha

2 opmerkingen:

  1. Ik ben zeer benieuwd. Het is geweldig leuk en interessant om te lezen hoe je met je werk bezig bent. En inderdaad, dan wordt een lezer (ik) extra benieuwd naar het resultaat. Groeten van Huib

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He huib gezellig dat je reageert. Pa is af, ik ga morgen een foto maken en dan kun je hem bewonderen. Misschien de foto er toch naast doen, dan kun je zien of hij lijkt. Zoek de verschillen wordt het dan. Trouwens die Clueso is best leuk. Er is één nummer die geweldig vind. CD A en dan nummer 5. Moet je heel hard draaien. De muziek zit precies in een swung en vibratie waar mijn hart gelukkig van wordt. ahahah.

    BeantwoordenVerwijderen