Pagina's

woensdag 2 februari 2011

Julie en Julia

Kennen jullie de film Julie en Julia, met Meryl Streep en Amy Adams? Geweldige actrices, maar ook zo'n geweldige, eigentijds thema als basis voor een film. Een schrijfster die via het schrijven van een blog de weg naar haar creativiteit wil vinden. Ik heb hem vanmiddag samen met Lois gekeken. Ik had, voor dit moment, geen leukere film kunnen kiezen. Voor Julie is de blog de manier geworden om haar doel te bereiken: schrijfster woorden. Ze had dan ook een mooi en ludiek concept uitgedacht. Een spannende ook, met een duidelijk doel en streven. Dat maakt het voor de lezer uiteindelijk erg interessant om Julie te volgen. Dat concept heb ik helaas nog niet. ahhahahaha. Het idee om elke week twee schilderijen af te hebben, maakt denk ik niet dat mensen met spanning mijn blog zullen opzoeken om te kijken of ik dat wel gehaald heb... Maaike, hold your horses! Doe rustig aan. Arjen is druk bezig je website aan het verbeteren. Straks als die live is, kan ik 'al mijn vrienden en vriendinnen, kennisen en familie' uitnodigen er weer eens naar te kijken. Wie weet hoe veel 'fans' ik daar aan over hou? Trouwens......... ik realiseer mij dat ik met het uiten van deze woorden behoorlijk bezig ben met het strelen van mijn ego. Maar dat was en is niet te bedoeling van het schrijven van mijn blog. Het is vooral om mijzelf te motiveren met liefde werkstukken te maken en vooral om mij te motiveren tijd vrij te maken voor mijn behoefte mijzelf creatief te uiten. Kijk die laatste zinnen speken mij al veel meer aan. Dus lieve mensen, wil je mij steunen? Hebben jullie tips? Ideeën genoeg om op doek en papier te zetten, maar hoe maak ik tijd vrij in mijn drukke bestaan van partner, moeder en dochter zijn en hard werken, huishouden en hond?

oh ja, 'pa' is bijna af. Nog wat kleine schaduwtjes op de wangen, haarsprietjes op het hoofd en highlights op zijn tanden. Trouwens er ligt ook al een werkstuk klaar om verder af te maken. Het wordt een onder-water-duikende-ijsvogel: een kleurpotlood tekening op zwart papier. Hij past in één van mijn lijsten, waar nu nog de serie elementen in zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten